2021 | 2020 | 2019
2018 | 2017 | 2016 |
2015 | 2014 | 2013 |
1900-1989

The Other Woman

Skrevet: Maria HauerslevDato: 28.09.2014

Fra instruktøren bag The Notebook, Nick Cassavetes, kommer tøsekomedien The Other Woman med danske Nikolaj Coster-Waldau og tre amerikanske Hollywoodstjerner – Cameron Diaz, Leslie Mann og Kate Upton i hovedrollerne. Den legendariske costume designer Patricia Field (Sex and the Cityfranchisen) har skabt karakterernes look, og lydsiden er spækket med hits fra nogle af tidens største stjerner; heriblandt Lorde, Keyshia Cole og Major Lazor.

Carly Whitten (Cameron Diaz) er en benhård advokat fra New York med et sæt skrappe regler, når det gælder mænd og forhold. Da hun møder Mark King (Nikolaj Coster-Waldau), åbner hun op og falder for ham. Et spontant besøg til hans hus i Connecticut går dog ikke som forventet, for da Carly banker på døren, er det Marks slåbrokklædte kone, Kate (Leslie Mann), der åbner. Som den hengivne kone, Kate er, er hun dybt chokeret over, at Mark er hende utro, mens Carly er rasende over, at Mark er en gift mand.

Kate, der ikke ved, hvor hun skal gå hen med sin vrede og frustration, opsøger flere gange Carly, der ellers helst vil være fri for yderligere påmindelser om sin kuldsejlede romance. Men langsomt udvikler de to kvinder alligevel et usandsynligt venskab. Og med hjælp fra Amber (Kate Upton), en tredje kvinde fanget i Marks spind af løgne, lægger de en plan, der skal give Mark som fortjent. Og mens de tre kvinders planer bliver mere og mere opfindsomme – bl.a. tilsætter Kate kvindeligt kønshormon i Marks morgen-smoothie – vokser båndet imellem dem sig stærkere.

You put the lawyer, the wife and the boobs together, and we know how to do it just as shady as he does! - Carly

Hvis man eeeeelsker chick-flick film, eller hvis man synes de fleste chick-film er blivet for ensartet og har brug for noget nyt, så er The Other Woman noget man bør sætte sig ned og se med sin veninder. The Other Woman er blevet tildelt humor for voksne, og humor der er til at forstå om man enten er 15 eller 50 år.

Carly (Cameron Diaz) er en succesrig advokat i New York og dater den fantastiske prins Charming (Nikolaj Coster-Waldau) Mark King. Men efter Carly møder den lidt forvirret housewife Kate King (Leslie Mann) begynder the real girl power i filmen, og uden Mark ved noget om at hans hustru eller elskerinde har mødt hinanden, begynder et venskab langsomt at blomstre. Venskabets fremskreden er komisk portrætteret på en lidt halv akavet måde, som er til at holde ud at se på og fornemmes ikke pinligt på noget tidspunkt.

Men da Mark lige pludselig fortæller at han har ”forretninger” som han skal ”tage sig af”, kan man allerede mærke at nu er der en elskerinde til, og efter at dømme på de to kvinders personligheder kan man ikke vente med at se hvordan de håndtere det efterfølgende og man bliver ikke skuffet. Det går alt fra kvinde-stalking på stranden, store fyldige bryster i bikini der hopper op og ned langs vandkanten, forfulgt af to (mere eller mindre) hysteriske kvinder. De får hurtigt redet trådende ud og får på en måde allieret sig med hinanden, der udstråler maksimum girl power! Sammen udvikler de den meste fantasiske plan der skal ydmyge Mark til det yderste.

Guys! Take notes on this! Hvis din kæreste opdager du er utro vil de sikkert gøre det samme, som trioen i The Other Woman, gør mod Mark.

Der bliver ikke tøvet med at ydmyge og latterligøre Mark. Alle midler tages i brug, og lattermusklen begynder langsomt at syre efter de mange hylende morsomme scener, hvor vi ser Mark langsomt tabe håret, bliver udsat for østrogen, og fyldt med afføringsmiddel, der sender ham i de mest pinlige situationer, som mand. Det er sød, sød hævn der bliver taget pga. utroskaben. Det bliver endnu bedre når trioen opdager at Mark stjæler penge fra sit firma og de sammen beslutter sig for at knalde ham for det.

The Other Woman er komisk og en herlig film at se til hver en tid, hvis man har brug for at få et godt grin af tre kvinder der tager røven på en utro mand, eller hvis man skal over et brud. Lattermusklen vil ikke stoppe med at arbejde under filmen, det kan garanteres, sammen med lækre jazzede og poppede kærligheds sange.

Bonus materiale
• Deleted & Alternate scenes
• Gag Reel
• Giggle Fit
• Gallery
• Sneak Peak

Hvis du tror du er færdig med at grine over filmens skøre scener eller replikker, så vent til du ser bonusmaterialet! Bonus materialet tilbyder på slettede og alternative scener som i sig selv har deres egen lille pudsige eller skøre historie, men ikke passer ind i selve filmen. Gag Reel, eller hvad nogle kender som bloopers er fyldt med mere at grine over. Så få fat i filmen og slå rumpen i sædet sammen med dine venner og få et skønt grin over The Other Woman!

Dansk titel: The  Other Woman
The  Other Woman
 01.05.2014