2018 | 2017 | 2016 |
2015 | 2014 | 2013 |
1900-1989

Twin Peaks - A Limited Event Series

Skrevet: Thomas HauerslevDato: 22.04.2018

Twin Peaks: A Limited Event Series

HOLLYWOOD, Californien (25. oktober 2017) - TWIN PEAKS: A Limited Event Series, der er beskrevet som et "strålende ... et kompromisløst kunstværk" (Entertainment Weekly) ud udkommer den 12. april 2018 på Blu-ray med 8 discs fra Showtime Networks, CBS Home Entertainment og Paramount Home Media Distribution. Bluray samlingen indeholder alle atten (18) afsnit instrueret af den Oscar nominerede instruktør David Lynch, plus mere end seks (6) timers ekstramateriale, der tager fans bag Det Røde Gardin.

Twin Peaks er tilbage – 25 år efter at have revolutioneret tvverdenen. Den nye miniserie bygger videre på den verden, du troede du kendte, og fører dig vidt omkring til forunderlige og mærkelige steder.

"Twin Peaks - A Limited Event Series" instrueret af David Lynch med bl.a. Kyle MacLachlan (Dale Cooper), Richard Beymer (Benjamin Horne), Catherine Coulson (Log Lady), Michael Horse (Deputy Chief Tommy "Hawk" Hill), Harry Goaz (Deputy Andy Brennan), Kimmy Robertson (Lucy Brennan), Sherly Lee (Laura Palmer), Russ Tamblyn (Dr. Lawrence Jacoby), Carel Struycken (The Giant), James Marshall (James Hurley), Ray Wise (Leland Palmer), Grace Zabriskie (Sarah Palmer), Mädchen Amick (Shelly Johnson) hovedrollerne, udgives på Bluray den 12. april 2018.

Twin Peaks. The Entire Mystery

PDF: TWIN PEAKS FUN FACTS

5 DP70 maskiner ud af 6 for wierdness ...........

Tredie sæson af "Twin Peaks"
er netop udkommet i en deLuxe gatefold box. Meget lækkert omslag og design af samme. Alle 18 afsnit i den nye serie fordelt på 8 Bluray skiver. TV serien er meget anderledes en de to første sæsoner. Denne gang er det meget mørkt, og langsomt, og man skal ikke forvente den samme humor, og fede farver, som det, der kendetegner de originale afsnit fra 1990erner. Det er en helt ny stil, der måske minder mere om David Lynch's "Lost Highway", "Mulholland Drive" og "Inland Empire". "Mulholland Drive" er min favorit, hvor tilskueren virkeligt blevet hevet rundt i manegen med et plot, der næsten er uforståeligt. Det er uforståeligt på en måde, så jeg bliver udfordret, til at se og gense den en gang imellem med stor fornøjelse. Drømmelignede udvikling i historien. Roller der byttes om osv. 1. og 2. afsnit af "Twin Peaks" minder mig om dette. Det er fedt at se en film, hvor historien ikke bare er fint indpakket med en start, midte og en slutning så vi kan følge med og forstå hvad der sker.

"Indeed, naturally I think that a film should have a beginning, a middle, and an end - but not necessarily in that order". Jean-Luc Godard.

Alene det, at bede skuespillerne om, at snakke baglæns, det er der vist ikke mange andre eksempler på i filmhistorien. Det er genialt. Det er wierdness som kun David Lynch kan skrue det sammen. Det er facinerende, og jeg glæder mig til at pløje det hele igennem.

I lighed med den første Twin Peaks. The Entire Mystery box fra 2014, er der masser af ekstramateriale at kikke på. De extra ting er fordelt på de forskellige skiver, heraf er disk 8 udelukkende tilegnet ekstramateriale. Desuden er nogle af afsnittene samlet til meget lange 2-timers episoder. Indholdet er skrevet direkte på dtte gatefold, og er nemt at overskue, og ikke mindst er det meget læsbart, og skrevet med fine store bogstaver. Det er således nemt at finde frem til lige præcis det afsnit, eller ekstramateriale man måtte ønske at se.

Extramaterialet er næsten af den sædvanlige karaklter, hvor instruktøren for meget ros af skuespillere og folkene på settet. "Twin Peaks" fænomenet gennemgås og kloge folk fortæller hvilken betydning serien har haft på TV. Der er dem, der mener, at serien var med til at bane vejen for alle nuværende seriøse TV serie. "Twin Peaks" var nyskabende i 1992, da den lignede en rigtig film. Før "Twin Peaks", blev der ikke produceret noget lignende. det ved jeg ikke ritigt om jeg kan tilslutte mig., Matador, og De Uheldige Helte i starten af 1970erne, var ganske udmærkede TV serie. der er sikekrt også andre eksempler på velproducerede TV serier. Anyway, de tre kortfilm:

• Part 1: Creation (04:40)
• Part 2: Life After Death (04:50)
• Part 3: Renaissance (04:50)

-, er virkeligt kortfilm, og det syntes jeg er irriterende. Hvorfor skal baggrundsmaterialet brydes op i 5-minutters segmenter?

Der er en times uddrag fra ComiCon præsentationen, hvor flere skuespillere deltager. Det er meget sjovt at se, men også en anelse ligegyldigt, med mindre man selv har været der. Et lidt strammere klip kunne hance gjort det. Det mest interesandte er at se nogle af Twin Peaks entusiasterne i slutningen stille sig op og stille spørgsmål til panelet. Der er nogle virkeligt hard-core fans imellem dem, der er klædt ud som deres favoritfigurer.

Det mest spændende baggrundsmateriale er skuespilleren Richard Beymer's (Benjamin Horne i Twin Peaks) bag-om film fra settet, der viser hvor mange mennesker der er med på en film, og hvor kompliceret optagelser kan være. Udstyret med et videokamera, er Mr. Beymar "fluen på væggen", der blot optager hvad der foregår. Han stiller ikke spørgsmål. Han lader håndværkerne og skuespillerne snakke, og viser hvad der sker. Det syntes jeg er spændende at se og det minder lidt om det 6-stjernede baggrundsmaterialet fra E.T. The Extra-Terrestrial.

BluRay leveres med 8 skiver i en meget flot boks. Der er ikke noget papirindlæg, men indholdet er skrevet på gate-fold omslaget. Der er følgende bonusmateriale:

Phenomenon;
• Part 1: Creation (04:40)