2021 | 2020 | 2019
2018 | 2017 | 2016 |
2015 | 2014 | 2013 |
1900-1989

Puss in Boots

Skrevet: Thomas HauerslevDato: 26.06.2012

DreamWorks Animation SKG, Inc.’s fantastisk morsomme og internationalt populære film "Puss in Boots" / "Den Bestøvlede Kat" er nomineret til en Oscar i 2012 som bedste animerede spillefilm og udkommer på dvd og Blu-ray den 19. juni 2012. Filmen er fuld af hylende morsom action og eventyr og er den sande historie om, hvordan Den bestøvlede kat blev en helt, længe før han mødte Shrek. Den bestøvlet kat har henrykket publikum i alle alder med masser af humor, vovede bedrifter og en original handling.

"Puss in Boots / Den Bestøvlede Kat" på DVD og som Combo Pack på Blu-ray indeholder et splinternyt eventyr med titlen "De 3 Diablos". Den bestøvlede kat påtager sig den vanskelige opgave med at finde prinsessens stjålne rubin og kæmper mod tre djævelske fjender. Den bestøvlet kat beviser endnu engang, hvorfor han er blevet en legende. Alle tre sæt indeholder masser af sjove klip og overraskelser, der ikke har været vist i biografen, og både 3D-Blu-ray, Blu-ray og DVD inkluderer såvel "Puss in Boots" / "Den Bestøvlede Kat" som "De 3 Diablos".

Puss in Boots

Wiki

Anmeldelse

"Puss in Boots" er DreamWorks nyeste tegnefilm i CinemaScope formatet. Filmen havde premiere den 2. februar 2012 og er nu tilgængelig i en lækker Blu-ray boks med 2 skiver - en Blu-ray og en DVD. "Puss in Boots" er eventyret om katten "Puss in Boots", der er forvist fra sin landsby, og som nu har chancen for at vende tilbage med guldet til byens indbyggere og med æren i behold.

Antonio Banderas og Salma Hayek spiller hovedrollerne som Puss in Boots og Kitty Softpaws. Jeg havde forventet at se en "waky" fortælling som i "Shreck" i sin tid, hvor hele eventyrverdenen blev vendt på hovedet og set fra et satirisk synspunkt. Istedet er det en straight forward historie om en kat klædt i støvler, der kan fægte og lave akrobatiske øvelser. Lidt skuffende i det lange løb og ikke særlgt medrivende. Billedkvaliteten på Blu-ray er uovertruffen. Det står helt skaprp og klart på TV skærmen. Stærke og dybe farver, og musikken er også meget medrivende og passer godt sammen med historien.

Man er efterhånden så forvendt med digitalt fremstillede tegnefilm at man ikke bliver imponeret over hvad der kan lade sig gøre mere. "Puss in Boots" er ingen udtagelse, og flot ser det jo ud med bønnestagen der skyder i vejret med lynets hast. Men det er ikke rigtigt nok til at man bliver revet med af filmens handling. Den er helt blotlagt for den slags sjov som kendetegnede den første "Shrek" film

Der er masser af "action" i denne tegnefilm, men det hele er for forudsigeligt, dog med undtagelsen af Kitty Softpaws udklædning som "Batkat" - det var et sjovt påfund, men det bliver desværre ikke rightigt brugt til noget satire over superhelte.

Hvis man katteælsker og har hang til tegnefilm med katte og talende æg, der fungerer som superhelte, så er det en sjov og underholdende film på 90 minutter, men det er ikke min kop the.

Dansk titel: Den Bestøvlede Kat
Puss in Boots