2021 | 2020 | 2019
2018 | 2017 | 2016 |
2015 | 2014 | 2013 |
1900-1989

Going in Style

Skrevet: Thomas HauerslevDato: 17.08.2017

Morgan Freeman, Michael Caine og Alan Arkin spiller de gamle venner Willie, Joe og Al, der beslutter sig for at træde ved siden af dydens smalle sti, efter de mister deres pension. De er desperate efter at kunne betale deres regninger og tage sig af deres nærmeste, så de sætter alt på spil og beslutter sig for at røve den selv samme bank, der tog deres penge.

"Going in Style" instrueret af Zach Braff er en komedie med Morgan Freeman, Michael Caine og Alan Arkin i de dominerende hovedroller, og den udgives på Bluray den 17. august 2017.

Willie, Joe og Al i skikkelse af Morgan Freeman, Michael Caine og Alan Arkin planlægger af røve deres bank med skydevåben i New York, fordi banken tilbageholder deres pension, da deres gamle arbejdsplads er blevet solgt.

De er alle pensionister og har svært ved at gå, stå og løbe. Skavankerne gør, at de ikke er særligt smidige længere. De bruger meget af deres tid på at sidde og se TV, og kommenterer hvad der foregår på skærmen. I det lokale hjælper de med at arrangere fest og farver for de lokale sammen med de øvrige pensionister der bl.a. tæller navne som Christoper Lloyd and Ann Margret.

Meget af filmen går med at de skal planlægge røveriet, og at de ikke vil stjæle mere end de skal bruge til deres pension. Det er en flok noble røvere med andre ord. Hvis udbyttet bliver større, aftaler de hvad der skal gøres ved det. Det gode ved filmen er Freeman, Caine og Arkin. Deres blotte tilstædeværelse alene, gør filmen seværdig. Deres timing og selvironi er morsomt.

Filmen præsenteres i "scope" formatet på 3,39:1, og det er en meget fint billede på BluRayen.