2015 | 2014 | 2013 |
1900-1989

Deadpool 2

Skrevet: Maria HauerslevDato: 04.10.2018
Udlånt af Twentieth Century Fox Home Entertainment

Deadpool 2 instrueret af David Leitch med Ryan Reynolds i den dominerende hovedrolle udgives på Bluray den 01.10.2018.

Deadpool (Ryan Reynolds) er tilbage og bliver med det samme smidt ud i missionen om at redde Russell, sammen med de eneste X-Men der er tilbage der ikke er købt af 20th Century Fox. Wade Wilson er kendt i tegneserie universet for at konstant bryde den fjerde mur, og der bliver så sandt brudt en mur flere gange med interne jokes og sarkastiske hentydninger. Superhelte film benytter sig af humor for at gøre filmen mindre mørk, men Deadpool er dog ikke en den klassiske superhelt, men antihelt, der derimod ikke bruger andet end humor, i denne meget mørke film.

Det er forfriskende at få Deadpool mere ind i industrien, sammen med de mange udsøgte Avengers film i samme univers. Antihelte mangler vi dog lidt flere af, og igen bliver vi vist at Deadpool gør det nødvendige, bare fordi han kan. Med de mange jokes der flyver om ørene på os øger det også humoren i hvor overdramatiske andre karakterer er, hvilket andre superhelte film ikke leverer på samme metode. Der er mange film der er orkestreret med flotte scener, i form a biljagter og planlægning, men der er ingen der tænker på at indsætte Enya eller Celine Dion som baggrundsmusik som Deadpool vælger at gøre.

Efter at blive hevet midt over og tapet hele dragten sammen igen, er han nødt til at teame op med Cable (Josh Brolin) og Domino (Zazie Beetz) for at kæmpe mod den berygtede Juggernaut og Russell og sætte ham på rette spor. Forholdet mellem Wade og Vanessa (Morena Baccarina) er med til at bære hele Wades motivation for hvorfor han prøver at hjælpe Russell. Hvis Vanessa ikke sagde, ”at børn giver os en chance for at være bedre” da hun fortæller ham, at hun er klar til at starte en familie ville filmen ikke holde en meter.

Filmen er super flot og kreativt filmet, med referencer til slowmotion scener og gammeldags rewinding på et VHS bånd, der holder humoren oppe der dukker op helt ude i menuen på disken. Musikken er skrevet af Tyler Bates, og ærligt talt bemærker man næsten ikke hvad der er for noget musik han har skrevet. Man lægger mere mærke til alle de andre sange, som All Out of Love (Air Supply), Take On Me (A-Ha) m.m., og dubstep numre der er med til at give Deadpool 2 sin rustikke, nostalgiske og fucked up charme. Alle de gamle 80’er og nostalgiske sange passer perfekt ind i Deadpool som ”On the Beautiful Blue Danube” passer ind i 2001: A Space Odessey.

Extramateriale
- Gag Reel
- Deleted/Extended Scenes
- Until You Face Hurts: Alt Takes
- The Most Important X-Force Member
- Deadpool Family Values: Cast of Characters
- David Leitch Not Lynch: Directing DP2
- Audio Commentary by Ryan Reynolds, David Leitch, Rhett Reese and Paul Wernick (Theatrical Version Only)
- Deadpool’s Fun Sack

Cast og instruktør går i dybden med Deadpool på et næsten meta niveau, der fortæller om hvem Deadpool er som person, og hvordan han i denne film reagerer efter han har fundet sit anker, som er Vanessa, og hvordan han reagerer når det anker bliver flået fra ham. Der bliver ikke kun gået i dybden med Deadpool, men også de nye karakterer som bl.a. Domino. Man ser tydeligt, at efter filmen, der har været sådan en kilde af humor, er bag kameraet et meget mere seriøst, og det er super fedt at man kan se at det hele ikke har været sjov og ballade, selvom man godt kunne tro det.

Deadpool

Deadpool 2 er en super fed efterfølger til dens ligeså fantastiske forgænger. Der er blevet sat fokus på at få nogle gode skuespillere og ligeså mindblowing scener som den forrige film havde. Ved at bringe Cable ind i historien har de i hvert fald fået et større budget med alle hans gadgets og lidt flere eksplosioner, men de har i så sandhed også stepped up their game med at hyre Zazie Beetz som Domino, og bringe en afro-amerikaner frem og lade hende være badass og en stærk kvindelig rolle.